Ola Nordals bok om Arne Nordheim i serien «Norske albumklassikere» gir både hygge og innsikt.
Intimformatets muligheter skusles bort i Bergen Nasjonale Operas Mozart-kavalkade
Skaperne av Oslo-Filharmoniens podkast «Lytteklubben» trenger å ta mer hensyn både til podkastsjangerens uskrevne konvensjoner og til publikummet sitt.
Samarbeidet med fiolinist Peter Herresthal var høydepunktet blant flere vakre verk for strykere av årets festspillkomponist Missy Mazzoli.
Arne Nordheims musikk trenger ikke Sarah Derendingers videoer.
Opera Bergens versjon av Verdis I Vespri Siciliani var dessverre en jevnt over ujevn produksjon
Borealis-festivalen kan være stolt over at den hentet Sun & Sea til Bergen.
Den norske satsingen under bokmessen i Frankfurt bød på skuffende lite teater.
Schauspiel Frankfurts oppsetning av Fredrik Brattbergs Tilbakekomstene er surrealistisk og rørende akkurat samtidig.
Akk, om bare flere teatre hadde tatt i bruk musikkens sceniske potensial slik Haugesund teater gjør i En midtsommernattsdrøm!
De tre konsertkveldene i serien ”Opera på biblioteket” har én ting felles: Grieg-romanser.
Forestillingen Eins zwei drei byr på imponerende dans og akrobatikk, men blir for lang og overlesset av virkemidler.
I ambisjonen om å fortelle en gjenkjennelig historie om kjærligheten lykkes orkesterforestillingen The Mute bare delvis.
Med klipp-og-lim-Shakespeare og fascinerende kostymer ønsker Sogn og Fjordane Teater å utforske kjønnsroller. Translyria er både visuelt og tekstlig utfordrende, men føles likevel ikke nyskapende.
Karen Eide Bøens nye forestilling gir en rørende mulighet til å grave i den overfylte mappen i sinnet merket Love & Emotions.
Når det annonseres at temaet for et kunstverk er menstruasjonssyklus, kan det føre til at publikum har en forventning om at det skal ha et feministisk budskap. Pour gir veier inn i mange flere fortolkningsrom enn det.