En velspilt Ring-syklus i Berlin utforsker menneskesinnets irrganger.
Blåskjeggs Borg preges av overstadig idérikdom, men forestillingen er et glimrende eksempel på hvordan man kan kombinere noe gammelt og skape noe helt nytt.
Oslo Filharmonien fremfører Johannes Brahms' rekviem med overbevisning og musikkglede, men konserten vært en større opplevelse om fremføringen hadde rommet hele dybden av sorgen, trøsten og troen på dødens ende.
Konserter med noen av Europas beste orkestre kjennetegnes av kraft, stringens og retorikk.
Nibelungens Ring 2022 i Bayreuth mislykkes med det vesentligste.
Terje Tønnesens avskjedskonsert ble et nasjonalromantisk talkshow der musikken og dens publikum ble undervurdert.
Lise Davidsen lever opp til berømmelsen i et velkomponert liedprogram.
Dido og Aeneas i Andreas Heises regi byr på vakre tablåer og voldsomme følelser, og verket får nytt liv gjennom dansen.