S C E N E K U N S T
Kritikk Debatt Intervju Nyheter Kalender Musikk Dans Teater Opera Kunst Politikk
Sunniva Thomassen
Kritikk
Elegant flettverk

Blåskjeggs Borg preges av overstadig idérikdom, men forestillingen er et glimrende eksempel på hvordan man kan kombinere noe gammelt og skape noe helt nytt.

av Sunniva Thomassen
Kritikk
Trøstens rekviem

Oslo Filharmonien fremfører Johannes Brahms' rekviem med overbevisning og musikkglede, men konserten vært en større opplevelse om fremføringen hadde rommet hele dybden av sorgen, trøsten og troen på dødens ende.

av Sunniva Thomassen
Essay
Orkesterets tale

Konserter med noen av Europas beste orkestre kjennetegnes av kraft, stringens og retorikk.

av Sunniva Thomassen
Kritikk
Symbolikk og skuffelser i Bayreuth

Nibelungens Ring 2022 i Bayreuth mislykkes med det vesentligste.

av Sunniva Thomassen
Kritikk
Nasjonalromantisk talkshow

Terje Tønnesens avskjedskonsert ble et nasjonalromantisk talkshow der musikken og dens publikum ble undervurdert.

av Sunniva Thomassen
Kritikk
Overbevisende historieforteller

Lise Davidsen lever opp til berømmelsen i et velkomponert liedprogram.

av Sunniva Thomassen
Kritikk
Bevegelig mosaikk

Dido og Aeneas i Andreas Heises regi byr på vakre tablåer og voldsomme følelser, og verket får nytt liv gjennom dansen.

av Sunniva Thomassen

S C E N E K U N S T
Utgiver

Scenekunst.no A/S Scenekunst.no er en redaksjonelt uavhengig nettavis for profesjonell scenekunst og tilhørende kulturpolitikk. Vi følger Norsk redaktørforenings redaktørplakat.

Scenekunst.no er medlem av Norsk Tidsskriftforening. Scenekunst.no er støttet av Norsk kulturfond. Fra 2016 er tidsskriftet organisert som et almennyttig aksjeselskap med NTO, DTS, NSF og NoDA som eiere og bidragsytere. Fagforbundet Teater og Scene gir også årlig støtte.

Redaksjonen
Annonser

Vil du annonsere på scenekunst.no?

Kunnskapsmedia AS Sture Bjørseth +47 954 36 031 annonser@scenekunst.no