Hvilken status har teatret som kunstopplevelse i Norge i dag?
INNLEGG: Vårt samarbeid med Cultiva gir oss muligheten til å avvikle en årlig festival og derigjennom ta mer aktivt del i utviklingen av regionens kunstliv, skriver Eivind Haugland og Hilde Annette Aakre i et svar til Ida Fuglis innlegg "Hvorfor er det ikke plass til ikke-kommersiell kunst i Kristiansand?"
KRITIKK: – Den magiske verdenen i Hundre hemmeligheter tar utgangspunkt i det yngste publikummet, men appellerer sterkt til både voksne og barn. Eivind Haugland har sett forestillingen som markerer Cirka Teaters 30 års-jubileum i Trondheim.
DRAMATIKKENS HUS: Hvorfor er det blitt helt stille, spør Eivind Haugland i denne kronikken.
– Om næringslivet virkelig ønsker å gjøre noe for kulturlivet, kan de først begynne å legge merke til kulturens egenverdi.
Teatersjef ved Trøndelag Teater, Kristian Seltun, får ros av Heddajurymedlem Thoralf Berg for å ikke sette opp “ny og sær” dramatikk. Kronikk.