I koreograf Henriette Pedersen og dramatiker Runa Borch Skolseg sin forestilling Peer/Bitch er Henrik Ibsens Peer Gynt blitt en bitch.
We Come in Peace er en intergalaktisk samtidsdansical om fred og kjærlighet. Noen ganger trenger man et blikk utenfra for å bli påminnet de mest åpenbare ting.
“Hvordan får man jobb på norske institusjonsteatre?” – En debatt, en “How to”, eller en utopi?
Festspillene i Nord-Norge presenterer et mangfold av uttrykk og tar befolkningen med seg inn i kunsten, men gjennom bruken av det nordlige som tematisk tyngdepunkt mister kurateringen litt fokus.
Døgnfluer er en hel festival laget på et døgn. Spørsmålet er hvem den er laget for.
20 – 22. april kunne man oppleve et stykke levende dansehistorie da Anne Teresa De Keersmaekers kompani Rosas gjestet hovedscenen på Dansens hus med ikoniske Rosas danst Rosas.
Med kun en ukes mellomrom hadde Kilden teater og Rogaland teater premiere på hver sin Hedda Gabler. Begge oppleves som modige oppsetninger med god flyt, men de faller litt sammen i halvhjerta og billige moderniseringsforsøk.